Céljaink


1. A tanulók felismerik a diszkriminatív szituációkat, már rálátásuk van tapasztalatuk azoknak a megoldási lehetőségeire, elindultak azon az úton, hogy megoldják az olyan szituációkat is, amelyeket eddig egyedül nem sikerült

2. Folyamatosan fejlődik a csapatszellem. Nem csak a magyar diákok esetében, hanem a találkozókon vegyes csapatban, közösen, egymás kirekesztése és előítéletek nélkül dolgoztak. Ugyanakkor minden érintett diáknak lehetősége van egymástól tanulni.


3. Fejlődött az IKT eszközök használata: biztos tudásuk van a Word, Excel, PPT, képregény szerkesztő használatában

4. Fejlődött, gyarapodott nyelvtudásuk. Többen napi szituációkban életkoruknak megfelelő szinten tudják használni az angol nyelvet, ezt, ilyen szintre a hétköznapokon rendelkezésre álló tanórákon nem tudták volna fejleszteni.

5. A projekt kétségtelenül hozzáadott értéke a különböző népek ifjúságának kölcsönös megismerése. Ez lehetővé teszi, hogy a tanuló közvetlenül szembenézzen a saját korlátozó képével a valósággal.

6. Halványul a népek közötti előítéletesség, amelyet a bemeneti mérésben tapasztaltunk.


A projekt partnerek jobb megismerése érdekében ismerkedtünk azok kultúrájával is. A résztvevő partnerek országáról, történelméről, irodalmáról, kultúrájáról és földrajzi tudnivalóiról tanultak. A partnerek országában előforduló ételekből bemutatót, kóstolót rendeztünk diákjainknak, amelyet a Projektmenedzsment és megvalósítás költségéből fedeztünk.

Hagyományos disszeminációs felület az iskola folyosóján található ERASMUS+ fal is, ahol kinyomtatott képekkel és aláírásokkal illusztrálva nyomon követhetők a projekt eddigi eseményei.

Tevékenységünket folyamatosan poszterekkel tesszük láthatóvá iskolánk tanulói számára. Folyamatosan tájékoztattuk őket a projekt megvalósulásáról és az előttünk álló feladatokról, ezek a találkozók is a szülők vendégül látásával fejeződtek be.

Az e-Twinning platformon történt az eredmények megosztása. A szintén platform hasznos számunkra, hogy lehetőségünk legyen terjeszteni, megosztani másokkal, a tapasztalatainkat, megoldásaikat és eredményeinket. Ezenkívül a projekt végrehajtási és folytatási fázisában folyamatosan megosztjuk a projekt eredményeit a Testvér Téren. A TwinSpace platform magában foglalja a tervezési tevékenységek ütemtervét is. Kommunikációhoz használunk még más lehetőségeket is: email-t, a Google Drive-ot és a Google Pictures-t. Létrehoztunk egy Facebook csoportot a projektben résztvevő szülők számára, amit rendkívül hasznosnak tartok. Képek, napi közlések jelennek meg azonnal a projekttel kapcsolatban.

Az iskolai Facebook oldal is rendelkezésünkre áll az új események közzétételéhez, amit rendszeresen frissítünk. Nagyon hasznos volt ez a szicíliai és lengyelországi utazás során, napról napra hírt kaptak a tanulók tevékenységéről a szülők, és az itthon maradt társak, kollégák, és az iskolavezetés is. A szicíliai út során a találkozó eseményeiről TV felvétel készült. Az olasz és magyar partnerek közös nyilatkozata zárta az eseményt, amelyet az olasz TV leadott.

A magyarországi találkozón a Facebook csoport mellett jól működött a Google Picture alkalmazás, itt a vendégeink és a vendéglátók számtalan képet, videót osztottak meg egymással és a szülőkkel, valamint a vendégek szüleivel is.

A hároméves projektünk során megvalósítottunk egy Nemzetközi projekttalálkozót Lengyelországban, és egyet Törökországban, és három Tanulási Képzési tevékenységet: Szicíliában Magyarországon és Lengyelországban.

Az Erasmus+ hozzáadott értéke a projekt partnerek életének, kultúrájának kölcsönös megismerése; ennek egyértelmű célja, hogy jobban megismerve egymást oszoljanak el azok a sztereotípiák, amelyek évtizedeken keresztül rátelepedtek gondolkodásunkra. A kulturális tudatosság ráébresztette a tanulókat a nemzetek közötti hasonlóságokra és segített a sztereotípiák feloldásában így az osztálytermi munkába integrálták a partnerországok kultúráját.

A projekt előmozdította a résztvevő tanárok tanítási módszereinek bővítését a résztvevők egymás munkájának, módszereinek felhasználásával színesítették a saját tanítási módszereik tárát, valamint fejlesztették a nyelvi készségeiket.

A tanulók életkori sajátosságuknak megfelelően fejlesztették nyelvtudásukat, közvetlen tapasztalatokat szereztek a partnerországok kultúrájáról, amit felhasználtak a hétköznapjaik során. Ez mind a tanulók hasznát szolgálta, mind pedig lendületet adott a nyelvi kultúrájuk fejlesztésének, a nyelvtanulásnak.

A partnerek új technikai eszközöket használtak fel a kommunikációhoz. (eTwinning, Socrative, Kahoot, Padlet) A tanárok megtanulták használni az IKT eszközöket. Az iskolák bemutatták saját módszereiket, valamint a vendég tanárok hasznosították és továbbadták a látott ötleteket, iskolájukban.

A projekt céljainak megvalósításával fejődött a kapcsolat az Európai országok között, és hasznos volt a résztvevők tanítási rendszereinek és eredményeik mélyebb megismerésében is. A projekt hatékonyan előmozdította kommunikációt a partner iskolák, a diákok és a családok között. Ez a hozzáállásunk segített abban, hogy a tapasztalatokat és a szerzett információkat szélesebb körben ismertessük meg a tanárokkal az iskolán belül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése