1. A tanulók felismerik a diszkriminatív szituációkat, már
rálátásuk van tapasztalatuk azoknak a megoldási lehetőségeire, elindultak azon
az úton, hogy megoldják az olyan szituációkat is, amelyeket eddig egyedül nem
sikerült
2. Folyamatosan fejlődik a csapatszellem. Nem csak a magyar
diákok esetében, hanem a találkozókon vegyes csapatban, közösen, egymás
kirekesztése és előítéletek nélkül dolgoztak. Ugyanakkor minden érintett
diáknak lehetősége van egymástól tanulni.
3. Fejlődött az IKT eszközök
használata: biztos tudásuk van a Word, Excel, PPT, képregény szerkesztő
használatában
4. Fejlődött, gyarapodott nyelvtudásuk. Többen napi
szituációkban életkoruknak megfelelő szinten tudják használni az angol nyelvet,
ezt, ilyen szintre a hétköznapokon rendelkezésre álló tanórákon nem tudták
volna fejleszteni.
5. A projekt kétségtelenül hozzáadott értéke a különböző
népek ifjúságának kölcsönös megismerése. Ez lehetővé teszi, hogy a tanuló közvetlenül
szembenézzen a saját korlátozó képével a valósággal.
6. Halványul a népek közötti előítéletesség, amelyet a
bemeneti mérésben tapasztaltunk.
A projekt partnerek jobb megismerése érdekében ismerkedtünk
azok kultúrájával is. A résztvevő partnerek országáról, történelméről,
irodalmáról, kultúrájáról és földrajzi tudnivalóiról tanultak. A partnerek
országában előforduló ételekből bemutatót, kóstolót rendeztünk diákjainknak,
amelyet a Projektmenedzsment és megvalósítás költségéből fedeztünk.
Hagyományos disszeminációs felület az iskola folyosóján
található ERASMUS+ fal is, ahol kinyomtatott képekkel és aláírásokkal
illusztrálva nyomon követhetők a projekt eddigi eseményei.
Tevékenységünket folyamatosan poszterekkel tesszük láthatóvá
iskolánk tanulói számára. Folyamatosan tájékoztattuk őket a projekt
megvalósulásáról és az előttünk álló feladatokról, ezek a találkozók is a
szülők vendégül látásával fejeződtek be.
Az e-Twinning platformon történt az eredmények megosztása. A
szintén platform hasznos számunkra, hogy lehetőségünk legyen terjeszteni,
megosztani másokkal, a tapasztalatainkat, megoldásaikat és eredményeinket.
Ezenkívül a projekt végrehajtási és folytatási fázisában folyamatosan megosztjuk
a projekt eredményeit a Testvér Téren. A TwinSpace platform magában foglalja a
tervezési tevékenységek ütemtervét is. Kommunikációhoz használunk még más
lehetőségeket is: email-t, a Google Drive-ot és a Google Pictures-t. Létrehoztunk
egy Facebook csoportot a projektben résztvevő szülők számára, amit rendkívül
hasznosnak tartok. Képek, napi közlések jelennek meg azonnal a projekttel
kapcsolatban.
Az iskolai Facebook oldal is rendelkezésünkre áll az új
események közzétételéhez, amit rendszeresen frissítünk. Nagyon hasznos volt ez
a szicíliai és lengyelországi utazás során, napról napra hírt kaptak a tanulók
tevékenységéről a szülők, és az itthon maradt társak, kollégák, és az iskolavezetés
is. A szicíliai út során a találkozó eseményeiről TV felvétel készült. Az olasz
és magyar partnerek közös nyilatkozata zárta az eseményt, amelyet az olasz TV
leadott.
A magyarországi találkozón a Facebook csoport mellett jól
működött a Google Picture alkalmazás, itt a vendégeink és a vendéglátók
számtalan képet, videót osztottak meg egymással és a szülőkkel, valamint a
vendégek szüleivel is.
A hároméves projektünk során megvalósítottunk egy Nemzetközi
projekttalálkozót Lengyelországban, és egyet Törökországban, és három Tanulási
Képzési tevékenységet: Szicíliában Magyarországon és Lengyelországban.
Az Erasmus+ hozzáadott értéke a projekt partnerek életének,
kultúrájának kölcsönös megismerése; ennek egyértelmű célja, hogy jobban
megismerve egymást oszoljanak el azok a sztereotípiák, amelyek évtizedeken
keresztül rátelepedtek gondolkodásunkra. A kulturális tudatosság ráébresztette
a tanulókat a nemzetek közötti hasonlóságokra és segített a sztereotípiák
feloldásában így az osztálytermi munkába integrálták a partnerországok
kultúráját.
A projekt előmozdította a résztvevő tanárok tanítási
módszereinek bővítését a résztvevők egymás munkájának, módszereinek felhasználásával
színesítették a saját tanítási módszereik tárát, valamint fejlesztették a
nyelvi készségeiket.
A tanulók életkori sajátosságuknak megfelelően fejlesztették
nyelvtudásukat, közvetlen tapasztalatokat szereztek a partnerországok
kultúrájáról, amit felhasználtak a hétköznapjaik során. Ez mind a tanulók
hasznát szolgálta, mind pedig lendületet adott a nyelvi kultúrájuk
fejlesztésének, a nyelvtanulásnak.
A partnerek új technikai eszközöket használtak fel a
kommunikációhoz. (eTwinning, Socrative, Kahoot, Padlet) A tanárok megtanulták
használni az IKT eszközöket. Az iskolák bemutatták saját módszereiket, valamint
a vendég tanárok hasznosították és továbbadták a látott ötleteket,
iskolájukban.
A projekt céljainak megvalósításával fejődött a kapcsolat az
Európai országok között, és hasznos volt a résztvevők tanítási rendszereinek és
eredményeik mélyebb megismerésében is. A projekt hatékonyan előmozdította
kommunikációt a partner iskolák, a diákok és a családok között. Ez a
hozzáállásunk segített abban, hogy a tapasztalatokat és a szerzett
információkat szélesebb körben ismertessük meg a tanárokkal az iskolán belül.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése